Упс!
Сторінка не підтримує цей браузер. Відкрийте її в сучасному браузері, наприклад , чи .

Lubchuk Borys

Lubchuk Borys
Specialty
Pediatrician , Child psychiatrist
Education

Graduated from the National Medical University named after OO Worshipers. From February 2019 to April 2020, he worked as a nurse in a medical ward (ward) at TMO "Psychiatry", department №16 (somatopsychiatric).

Professional interests
  • Non-drug factors of the treatment process,
  • methods of involving parents in the treatment process,
  • functional disorders in children and a multidisciplinary approach to their treatment,
  • child psychiatry (affective disorders, autism spectrum disorders) and psychology,
  • child gastroenterology, nutrition.
The best training

За час навчання в університеті траплялися такі викладачі, у яких відчувалися талант і любов до своєї роботи, досвід у медицині, а головне, на мою думку, відсутність байдужості до процесу. У таких випадках 5-годинне заняття проходило непомітно, тема була повністю опрацьована з урахуванням найновітніших досліджень, вказані конкретні клінічні випадки, справедливо оцінені знання студентів, були вказані усі джерела для подальшого поглиблення знань. Сподіваюся, що поступово кількість таких викладачів буде збільшуватися! Звісно не можу забути враження від мого першого знайомства з лекціями світового рівня лікарів і учених (першим згадується Роберт Сапольскі), іноземних підручників (наприклад, педіатрія за Нельсоном; психофармакологія за Шталем) та гайдлайнів, статей у Nature і Science. Читаючи їх, розумієш, що кожне речення написано в зовсім іншому, на відміну від пост-радянських (з усією повагою), живому стилі, який краще сприймається, більше зацікавлює, і дає більш глибокі і систематизовані знання.

Why medicine?

 The desire to practice medicine came to me spontaneously and arose against the background of the fact that almost all adults (teachers, parents) claimed that this is a bad choice, because it is difficult and not prestigious, but given my love for the natural sciences (biology, chemistry, physics), I decided to go this route. With each year of study, I only confirmed my choice, because the study of theoretical medical disciplines aroused my admiration, curiosity, desire to learn more and understand the uniqueness of the experience I received and that knowledge. I realized that I wanted to help people, make their lives better and become a really good professional. 

Education

Graduated from the National Medical University named after OO Worshipers. From February 2019 to April 2020, he worked as a nurse in a medical ward (ward) at TMO "Psychiatry", department №16 (somatopsychiatric).

Professional interests
  • Non-drug factors of the treatment process,
  • methods of involving parents in the treatment process,
  • functional disorders in children and a multidisciplinary approach to their treatment,
  • child psychiatry (affective disorders, autism spectrum disorders) and psychology,
  • child gastroenterology, nutrition.
The best training

За час навчання в університеті траплялися такі викладачі, у яких відчувалися талант і любов до своєї роботи, досвід у медицині, а головне, на мою думку, відсутність байдужості до процесу. У таких випадках 5-годинне заняття проходило непомітно, тема була повністю опрацьована з урахуванням найновітніших досліджень, вказані конкретні клінічні випадки, справедливо оцінені знання студентів, були вказані усі джерела для подальшого поглиблення знань. Сподіваюся, що поступово кількість таких викладачів буде збільшуватися! Звісно не можу забути враження від мого першого знайомства з лекціями світового рівня лікарів і учених (першим згадується Роберт Сапольскі), іноземних підручників (наприклад, педіатрія за Нельсоном; психофармакологія за Шталем) та гайдлайнів, статей у Nature і Science. Читаючи їх, розумієш, що кожне речення написано в зовсім іншому, на відміну від пост-радянських (з усією повагою), живому стилі, який краще сприймається, більше зацікавлює, і дає більш глибокі і систематизовані знання.

Why medicine?

 The desire to practice medicine came to me spontaneously and arose against the background of the fact that almost all adults (teachers, parents) claimed that this is a bad choice, because it is difficult and not prestigious, but given my love for the natural sciences (biology, chemistry, physics), I decided to go this route. With each year of study, I only confirmed my choice, because the study of theoretical medical disciplines aroused my admiration, curiosity, desire to learn more and understand the uniqueness of the experience I received and that knowledge. I realized that I wanted to help people, make their lives better and become a really good professional. 

Reviews about the doctor

Reviews about the doctor

Lubchuk Borys
Leave a review