Безпека пацієнта: наскільки в Україні ризиковано отримувати медичну допомогу
8 листопада 2021
8 листопада 2021
В “Оберегу” принцип безпеки пацієнтів закладений буквально в усьому — від фундамента лікарняного корпусу до корпоративної культури: у проєкті будівлі, в організації процесів, стерильності обладнання, кваліфікованості персоналу, системі інфекційного контролю.
Заступник медичного директора лікар Володимир Богомаз — один з небагатьох українських науковців, який присвятив питанням безпеки пацієнтів більшу частину свого професійного життя. Він протягом десятиліть розробляє та впроваджує системні рішення для безпеки пацієнта в медичних закладах України. Ось що Володимир розповідає у своєму інтерв’ю:
“В Україні традиційно немає публічного порівняння показників, за якими можна було б визначати рівень якості та безпеки медичної допомоги. Оскільки публічне визнання медичних помилок призвело б до жорсткої критики в соціальних мережах та ЗМІ, до позачергових перевірок, санкцій, загрози позбавлення ліцензії, судових позовів тощо — то такої практики не існує.
Хоча визнання помилок та їх аналіз — це шлях до вдосконалення лікарні. Для прикладу: в Україні до цього часу реєструється вкрай мало госпітальних інфекційних ускладнень. Тобто поки що ми справляємо враження стерильної країни порівняно з іншими. Звісно, це не так. Але немає даних для порівняння.
Ми в клініці «Оберіг» ведемо роботу з ідентифікації кожного випадку медичних помилок, а в якості показників для порівняння орієнтуємось на звіти клінік Європейського Союзу та США, де ці дані публічні. Цифри свідчать, що в «Оберегу» результативність хірургічної допомоги та променевої терапії як мінімум не гірша, а в деяких випадках і краща, у порівнянні з розвиненими європейськими країнами.
Також переконливим прикладом є досвід роботи «Оберегу» з пацієнтами із важким перебігом COVID-19. Цей вид допомоги став викликом для будь-якої лікарні — і державної, і приватної. Розгортання нових відділень передбачало зміну структури закладу, пошук та впровадження нових інженерних рішень, кадрові перестановки, забезпечення дороговартісного обладнання для кисневої підтримки. Це комплексне питання, у якому є фінансовий, кадровий та організаційний аспекти. І «Оберегу» вдалося показати приклад, як структурувати цю діяльність.
За півтора року роботи ми вийшли в лідери за показниками виживаності пацієнтів із COVID-19, причому майже кожен другий випадок госпіталізації до «ковідного» відділення «Оберегу» здійснювався шляхом переведення пацієнтів з інших закладів, і не тільки київських. І в цьому випадку одним із критеріїв того, що нам вдалося організувати якісну медичну допомогу, є високий рівень довіри пацієнтів та наших колег з інших закладів попри вартість лікування”.
Повне інтерв’ю Володимира Богомаза: https://www.trush.com.ua/blog/bezpeka-paciienta-naskilki-v-ukraini/.